Kyto GRIT

Fitness trackers are now more popular than ever. There are 2 groups available: there’s generic fitness trackers which you can use for all your sports and which give you a rough and generic overview of your performance, and then there’s specialized trackers, which record one sport very accurately and each have their own app. So you have to choose between less accurate information in a clear overview, or detailed data spread out over several apps…

That’s why we created GRIT, a multi-sports fitness-tracking system.

  • Design for Asia Award
  • A' Design award 2015-2016
  • Client: KYTO Fitness Technology
kyto-intro1-handen
kyto-intro2-app
kyto-intro3-klik

A new brand

The Chinese company Kyto wanted to market its digital skipping rope in Europe. But because they were unfamiliar with the European consumer, Kyto asked our help to optimize their product for this new market. In the end, we did much more than that, we created a new brand: GRIT.

kyto-grit
kyto-overview

One for all

There were already a number of digital skipping ropes in the market. How could we stand out? We noticed that ‘smart’ sport devices and trackers all used similar sensors. So why use a new set of sensors for each product? No need. We decided to not only tackle Kyto’s skipping rope, but go right into developing a smart fitness-tracking system with one central digital element which can be used in all sorts of devices for various sports.

“Sport devices and trackers all use similar sensors, so why use a new set of sensors for each product? No need!”"

~Studio Dott.

TRACK

One tracker for many different sport devices: TRACK is a small computer equipped with several sensors and a simple display to guide sports enthusiasts in their training. TRACK automatically recognizes the different sport devices and the display adapts accordingly. No messing about with settings, just plug & play. So far, you can already use GRIT for walking or running, for rope-skipping and for training your handgrip with the gripper.

kyto-plaatsensensor
App-GIF-2

One app, many sports

One central app which synchronizes to the app on your smartphone using bluetooth. This app gives you a neat overview of your past performance, and allows you to set your goals and challenge friends. From now one, there’s only one central place for all your sporting achievements!

Perfection down to the smallest detail

When designing GRIT, the challenges were all in the details. In a multi-sport system, everything needs to just click and work perfectly and immediately. The user experience has to be intuitive and ergonomic. That’s why we used techniques such as user analyses and rapid prototyping. This allowed us to run a practical evaluation of the various products quickly, and in each development phase. Fast and efficient!

kyto-sketches2
kyto-packaging2

Ready for market

But a family of well-designed products in itself isn’t exactly a brand. That’s why we also did the branding for Kyto: we developed a new corporate identity, the logo and stylish packaging. And so Kyto is completely ready for the world market.

33056-logo-big2

“We were given free rein to make this project our own, which really paid off. Kyto GRIT was awarded the A’ design award 2015-2016.”

Kyto

Fitnesstrackers zijn populairder dan ooit. Je kan ze opdelen in 2 groepen: er zijn generieke fitnesstrackers, die je voor al je sporten kan gebruiken en die jouw prestaties bij benadering bijhouden, en er zijn gespecialiseerde trackers, die zeer nauwkeurig één sport registreren en elk hun eigen app hebben. Je moet m.a.w. kiezen tussen  minder accurate informatie in een duidelijk overzicht of gedetailleerde data verspreid over verschillende apps...

Daarom ontwikkelden wij GRIT, een multi-sport-fitness-tracking systeem.





  • Design for Asia Award




  • A' Design award 2015-2016




  • Client: KYTO Fitness Technology

kyto-intro1-handen

kyto-intro2-app

kyto-intro3-klik

Een nieuw merk

Het Chinese bedrijf Kyto wilde zijn digitale springtouw op de Europese markt brengen. Omdat de Europese consument voor hen onbekend was, vroeg Kyto onze hulp om het product te optimaliseren voor de nieuwe markt. Uiteindelijk deden we veel meer dan dat, we creëerden een nieuw merk: GRIT.

kyto-grit

kyto-overview

Eén voor allen

Er waren al heel wat digitale springtouwen op de markt. Hoe differentiëren? We stelden vast dat ‘slimme’ sportapparaten en trackers allemaal gelijkaardige sensoren gebruiken. Waarom dan voor ieder product een nieuwe set sensoren gebruiken? Niet dus. We besloten niet alleen het springtouw van Kyto aan te pakken, maar meteen een slim fitnesstrackingsysteem te ontwikkelen met één centraal digitaal element dat in allerlei apparaten voor verschillende sporten gebruikt kan worden.



"Sportapparaten en trackers gebruiken allemaal gelijkaardige sensoren, waarom dan voor ieder product een nieuwe set gebruiken? Niet dus!”"

~Studio Dott.

TRACK

Eén tracker voor verschillende sport toestellen: TRACK is een kleine computer met verschillende sensoren en een eenvoudige display die de sporter tijdens de training begeleidt.  TRACK herkent automatisch de verschillende sportapparaten, en past zijn display hieraan aan. Geen gerommel met instellingen, gewoon plug & play. Ondertussen kan je met GRIT al wandelen of lopen, touwspringen, en je gripkracht en spieren trainen met de 'gripper'.

kyto-plaatsensensor

App-GIF-2

Eén app, vele sporten

Eén centrale app die via bluetooth synchroniseert met de app op je smartphone. Die app geeft een helder overzicht van de geleverde prestaties, en laat je je doelstellingen bepalen en je vrienden uitdagen. Vanaf nu dus één centrale plek voor al jouw sportprestaties!

Perfectie in detail

Bij het ontwerpen van GRIT zaten de uitdagingen vooral in de details. In een multisportsysteem moet alles meteen perfect in elkaar klikken en werken. De gebruikservaring moet intuïtief en ergonomisch zijn. Daarom gebruikten we technieken zoals gebruiksanalyses en rapid prototyping. Hierdoor konden we de verschillende producten snel, en in elke fase van de ontwikkelingen, aan een tastbare evaluatie onderwerpen. Snel en efficiënt!

kyto-sketches2

kyto-packaging2

Marktklaar

Met enkel een familie prima ontworpen producten heb je nog geen merk. Daarom ontwikkelden we voor Kyto ook de branding:  we ontwierpen een nieuwe huisstijl, het logo en stijlvolle verpakking. Zo is Kyto helemaal klaar voor de wereldmarkt.

33056-logo-big2

"We hebben ons helemaal kunnen uitleven in dit project, en dat werpt zijn vruchten af. Kyto GRIT werd bekroond met een A’ design award 2015-2016."