Sports Tech Research Network

Je visuele identiteit is hét visitekaartje voor je business. Je merk is vaak de eerste kennismaking tussen jou en de klant en niets is beter dan die blijvende, positieve indruk. Stel je voor: je doel is om effectieve en betrouwbare technologieën te creëren en introduceren in de sportwereld. Dan is een merk dat vertrouwen uitstraalt natuurlijk geen overbodige luxe, toch? Zo dacht het Sports Tech Research Network (STRN) er ook over en hiervoor klopten ze aan bij Studio Dott, die de kernwaarden van STRN vertaalde naar hun nieuwe huisstijl.

  • Client: Sports Tech Research Network (STRN)
  • www.sports-tech-research-network.com
STRN-Animated-Loop

Het beste van drie werelden

STRN brengt 3 domeinen samen: sport, wetenschap en industrie. Vanuit waardevolle samenwerkingen binnen deze domeinen creëren zij innovatieve producten die mede de toekomst van de sportwereld bepalen. Alle relevante informatie om deze boodschap correct over te brengen, werd verzameld en omgegoten in een branding die de hele STRN community aanspreekt.

20200605 Visual homepage (1)
Frame 130

Gotta catch 'em all

Het logo moet de essentie van STRN op subtiele wijze weergeven. Elk vlak in het logo stelt één van de 3 verschillende domeinen (sport, wetenschap en technologie) voor. Dit speelse maar professioneel ogende logo richt zich tot de zeer verschillende doelgroepen van STRN en versterkt het imago. Het logo wordt bovendien doorgetrokken als stijlelement in de gehele huisstijl.

De kleuren laten spreken

De kleuren van de nieuwe huisstijl verdiepen de boodschap die STRN wil brengen naar al hun doelgroepen. Dit vertaalde zich in een luchtig en strak kleurenpalet. De branding kenmerkt zich door 4 verschillende kleuren: donkerblauw, mintgroen, rood en lichtgrijs. De fellere kleuren accentueren het sportieve en de donkerblauwe tinten onderstrepen de 'corporate touch'.

STRN web-06

Qua financiën kleuren wij wél binnen de lijntjes

Het is altijd een flinke, maar zeker niet onmogelijke, uitdaging om een branding met eigenheid te creëren met een beperkt budget. De focus in dit project kwam hierdoor te liggen op de inhoudelijke boodschap en het kleurenpalet die de merkidentiteit van STRN karakter moesten geven. Het logo en kleurenpalet springen direct in het oog en laten zien waar het netwerk voor staat. STRN heeft, vervolgens, de nieuwe huisstijl eenvoudig toe kunnen passen op hun bestaande website zodat ook de ontwikkelingskosten laag bleven.

DisplaySTRN1080p

Jouw business in een nieuw jasje steken?

Of kunnen we jou met iets anders helpen?
Aarzel niet om ons te contacteren!

More projects

You might also like these projects...