Hét principe om jouw innovatiebudget te optimaliseren

Maximum Affordable Impact

06/11/2020

Wat kost een typisch traject bij jullie? Die vraag krijgen wij vaak van klanten. Het is moeilijk om die vraag concreet te beantwoorden. En een ‘dat hangt ervan af’ is zo flauw. De uitdagingen die onze klanten ons voorleggen zijn vaak semi-gedefinieerd. Het doel is duidelijk, maar het gehele beeld van de huidige situatie is dat (nog) niet. En de weg ernaartoe al helemaal niet.

De grootst mogelijke impact met wat je wil investeren

Er zijn meerdere manieren om een probleem op te lossen, elk met hun voor- en nadelen. Daarom benaderen we ieder project vanuit een andere hoek. We onderzoeken met welke aanpak we de grootste meerwaarde kunnen leveren en wat we met het beschikbare budget kunnen doen. We noemen dat principe Maximum Affordable Impact

Wat we niet doen is snel een tijdelijke ‘oplossing’ bricoleren. De kwaliteit, duurzaamheid en degelijkheid van onze projecten blijven steeds bewaard. Samen met onze klant gaan we op zoek naar de meest geschikte en realiseerbare oplossing. ‘Wat is de grootste impact die we kunnen behalen met wat de onderneming kan (of bereid is te) investeren? Wat heeft de onderneming meteen nodig? En wat kan er later?’ Die cruciale vragen liggen aan de basis van dat principe.

IMG_6222

Blijf innoveren, zeker in crisistijden

Het Maximum Affordable Impact-principe is extra waardevol in tijden van crisis. Bedrijven moeten dan zuinig omspringen met de beschikbare middelen, maar innoveren zou steeds een prioriteit moeten blijven. Natuurlijk haal je meer uit een groot budget, maar ook met een bescheiden innovatiebudget kom je al heel ver. Denk daarom niet: kunnen we het wel betalen om te innoveren? Maar wel: laat ons zo veel mogelijk doen met dit budget! En daar kunnen we je als ontwerpbureau bij helpen. 

Enkele voorbeelden:

City Mesh - Studio Dott

Citymesh

We ontwierpen en maakten voor Citymesh een eerste prototype zodat zij hun product direct op een handelsbeurs konden tonen. Dit bood hen de mogelijkheid om enerzijds al te prospecteren, en anderzijds erg snel feedback te verzamelen van hun mogelijke klanten. Deze feedback konden we nadien verwerken in de definitieve oplossing.

Moving Lives

We werkten voor Moving Lives aan een verkoopbaar voorontwerp voor slechts een zeer beperkt budget, waarna zij hun (voor)verkoop konden starten. En samen met de opbrengsten daarvan konden we het platform stapsgewijs verder uitwerken. Zo kiest Moving Lives voor een bewust groeipad.

betaalbareimpact_ImageSquare1

"Voor elk soort project en budget gaan we altijd voor maximale impact."

Voor elk soort project en budget gaan we altijd voor maximale impact. We smijten ons ten volle en in specifieke gevallen gaan we zelfs nog een stap verder om onze klanten te helpen: bv. door mee risico te nemen door met een licentiemodel te werken of in het kapitaal van de onderneming te stappen.

Benieuwd hoe we samen je innovatiebudget en groeipad kunnen maximaliseren?

Laat jouw gegevens achter, dan nemen wij contact met je op.

Sales_Tine_01

Tine Peeters

Partner & CCO

 

+32 471 57 59 39

[email protected]

LinkedIn

Tine Peeters

Partner & CCO

 

+32 471 57 59 39

[email protected]

LinkedIn

More projects

You might also like these projects...